Σημαντικές αλλαγές στη δημοσιογραφία έχει προκαλέσει το Ίντερνετ, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη, η οποία επισημαίνει ωστόσο ότι οι αλλαγές αυτές δεν είναι εκείνες που αναμέναμε.
Παρά τις ευρέως διαδεδομένες ελπίδες, ότι το Ίντερνετ θα οδηγούσε σε εκδημοκρατισμό των ΜΜΕ, προσφέροντας πολυφωνία απόψεων, στην πραγματικότητα η θεματογραφία των ειδήσεων συρρικνώνεται, με τις περισσότερες ειδησεογραφικές ιστοσελίδες να αναπαράγουν θέματα από άλλες πηγές, όπως αποκαλύπτει η μεγάλη μελέτη της οργάνωσης Project for Excellence in Journalism.
Δύο θέματα (πόλεμος στο Ιράκ και η προεκλογική εκστρατεία στις ΗΠΑ) αντιπροσωπεύουν ποσοστό 25% της συνολικής θεματογραφίας εφημερίδων, τηλεοπτικών ειδήσεων και διαδικτυακών ειδησεογραφικών μέσων, για το 2007. Μεγάλες οικονομικές δυσκολίες αναμένεται, όμως, να αντιμετωπίσει η βιομηχανία των ΜΜΕ, εξαιτίας των τεχνολογικών εξελίξεων, που επιτρέπουν στους τηλεθεατές να παρακάμψουν τις διαφημίσεις.
«Η απογευματινή εφημερίδα γεννιέται εκ νέου στο Ίντερνετ. Δείτε τι έγινε με την υπόθεση Σπίτσερ. Οι New York Times δημοσίευσαν την είδηση το απόγευμα και το βράδυ, η υπόθεση του κυβερνήτη και του κολ-γκερλ είχε γίνει πρώτο θέμα. Παλιότερα, οι ιστοσελίδες των εφημερίδων ήταν το νεκροταφείο της ύλης της προηγούμενης ημέρας. Σήμερα, έχουν γίνει ανεξάρτητα ειδησεογραφικά όργανα», λέει ο συντάκτης της μελέτης, Τομ Ρόζενστιλ.
Η έρευνα έδειξε ότι ο δημοσιογραφικός κόσμος αγκαλιάζει τις δυνατότητες που προσφέρει η τεχνολογία. Οι περισσότεροι δημοσιογράφοι είπαν ότι τους αρέσουν τα μπλογκς και ότι θεωρούν ανεκτίμητη την άμεση επαφή που έχουν αποκτήσει με το αναγνωστικό τους κοινό, μέσω της τεχνολογίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου