Οι Φίλοι Μου σε ..."Συντομογραφίες"



Το εξαιρετικό αυτό video είναι δημιουργία του nikos35r και το έχει ανεβάσει στο youtube


ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ
ΣΤΙΧΟΙ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΚΟΥΛΙΔΗΣ
Οι φίλοι μου ένας ένας φεύγουν
φεύγουν χωρίς να πάρουνε καμιά αποσκευή
κόψανε εισιτήριο που σκούρα λόγια γράφει
οι φίλοι μου χωρίς επιστροφή.


Κι αυτόν που έχουν οδηγό
φοράει μαύρο ρούχο
κι όπου βρει τρεις, παίρνει τους δυο
κι όπου βρει δυο, τον έναν
κι όπου βρει ένα μοναχό
του λέει "άλλη ώρα"
μέχρι να βρω το ταίρι σου
να μη σε στείλω μόνο.


Οι φίλοι μου ένας ένας φεύγουν
διαλέξανε να πάνε στη σιωπή
όμως δε λογαριάσανε εκείνους που αφήσαν
μονάχους να παλέψουνε μια άδικη ζωή.


Κυριακή μεσημέρι και ανοίγοντας την τηλεόραση στη ΝΕΤ για την εκπομπή του Σεραφείμ Φυντανίδη "Οι παρέες γράφουν ιστορία", πέφτω πάνω στη σκηνή που ο Μανώλης Μητσιάς συνοδεία πιάνου, τραγουδάει αυτό το άγνωστό μου μέχρι εκείνη τη στιγμή τραγούδι.
Δεν ήταν μόνο η καταπληκτική ερμηνεία που με κόλλησε στη θέση μου. Ήταν βεβαίως η υπέροχη σύνθεση του Βασίλη Δημητρίου και σίγουρα, οι μαγικοί στίχοι του Γιάννη Κακουλίδη.
Όσο περνούσε η ώρα και παρακολουθούσα την εξέλιξη του τραγουδιού, ένας παλιός μου "γνώριμος" έκανε την εμφάνισή του.... 
Ο πόνος - κόμπος στο στομάχι!!! Αυτός που συνοδεύει στιγμές συναρπαστικές της ζωής μου και με προειδοποιεί ότι κάτι καλό συμβαίνει... 
Μου ήταν "οικείος" σε σχέση με το συγκεκριμένο μεγάλο τραγουδιστή, αφού εμφανίστηκε ξανά, όταν τον είχα ακούσει για πρώτη φορά να ερμηνεύει το "Ερωτικό" σε στίχους του Άλκη Αλκαίου και μουσική του Θάνου Μικρούτσικου. Με είχε συναρπάσει. 
Το ίδιο συναίσθημα 30 χρόνια μετά!!
Έψαξα αμέσως να μάθω για το δίσκο και τους συντελεστές του. 
«Συντομογραφίες» είναι ο τίτλος του cd που περιλαμβάνει δεκατέσσερα νέα τραγούδια
Τους τρεις συντελεστές, τους έχω αναφέρει ήδη. 
Η εκπληκτική Γιώτα Νέγκα συμμετέχει στην παρέα,  με δύο  μπαλάντες : "Εγώ να λιώνω" και "Τώρα είσαι μια φωτογραφία" τις οποίες ερμηνεύει συγκλονιστικά!!!


Περιεχόμενα
01. ΑΔΙΚΑ ΜΟΥ ΚΛΕΨΑΝ ΤΗ ΖΩΗ - ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΗΤΣΙΑΣ
02. ΤΡΙΑ ΤΣΙΓΑΡΑ ΔΡΟΜΟΣ - ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΗΤΣΙΑΣ
03. ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ - ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΗΤΣΙΑΣ
04. ΚΙ ΕΓΩ ΝΑ ΛΙΩΝΩ - ΓΙΩΤΑ ΝΕΓΚΑ
05. ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΘΕΛΩ ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ - ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΗΤΣΙΑΣ
06. ΣΑΝ ΜΠΗΚΑ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ - ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΗΤΣΙΑΣ - ΝΑΝΑ ΜΠΙΝΟΠΟΥΛΟΥ
07. ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ - ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΗΤΣΙΑΣ
08. ΤΩΡΑ ΕΙΣΑΙ ΜΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ - ΓΙΩΤΑ ΝΕΓΚΑ
09. ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΦΥΓΑΝΕ - ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΗΤΣΙΑΣ
10. ΛΙΓΟ ΑΝ ΜΕ ΑΓΑΠΑΓΕΣ - ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΗΤΣΙΑΣ
11. Ο ΜΟΛΥΒΕΝΙΟΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ - ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΗΤΣΙΑΣ
12. ΚΟΥΒΕΝΤΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΜΑΡΞ - ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΗΤΣΙΑΣ
13. ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ - ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΗΤΣΙΑΣ
14. ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΑ - ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΗΤΣΙΑΣ


Συντομογραφίες λοιπόν,«την ώρα που η χώρα τεμαχίζεται»...


Ακούστε αυτό το δίσκο!!!
  

3 σχόλια

  1. Εχω πολλες φορες επισημάνει σε φιλους και παρεες ,αποδεχόμενος βεβαίως το υποκειμενικό της
    αποψης μου,οτι στην Ελλάδα ο πολιτισμός ,συμπεριλαμβανομένου και εκείνου της μουσικής μιας και
    σ' αυτην αναφέρεται η ανάρτηση,γνωρίζουν ιδιαίτερη ανθηση σε στιγμές κρίσεων.Κρίσεων που αφορούν
    την κοινωνία,την οικονομία,την ασκηση της πολιτικής και τις οποιες αξίες αποδίδουμε εμείς στους εαυτούς
    μας σαν λαος και σαν Εθνος.Μεσα σε τετοιους καιρούς δίσεκτους και αβέβαιους σαν χειμωνιάτικη νοτιά,
    που ζουμε τώρα,ο για πολλούς και αμύητους,ησυχος Βασίλης Δημητρίου ,εχει δώσει ενα δίσκο καθαρό
    διαμάντι,που εμένα τουλάχιστον με αιχμαλώτισε αμαχητί.Η δεκαετία του '60 και του '70 στα καλλίτερα
    της.Η ερμηνεία του Μανώλη Μητσιά οντως σε αφήνει αφωνο και εκστασιασμένο,οπως οταν πρωτοάκουσες το "ερωτικό' του Μικρούτσικου και βεβαίως η ΚΥΡΙΑ ΓΙΩΤΑ ΝΕΓΚΑ!!!!
    Την καλημέρα μου αγαπητέ "αρμόδιε" και επι των μουσικών θεμάτων και πολλά -πολλά ευχαριστώ..  

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ακουσα το cd ολόκληρο κι ευχαριστώ φίλε μου!!!!
    Ξέχασες να αναφέρεις και κάτι άλλο εκτός εκτός από τον "πόνο-κόμπο" στο στομάχι....
    Την ξαφνική θαμπάδα στο βλέμμα και το αβίαστο δάκρυ στην ακρη του ματιου...
    Προσωπικά πάντα τα ψάχνω και τα δύο οταν ακούω τέτοιες "χαμένες" μουσικές και δυστυχώς
    ολο και πιό σπάνια μου συμβαίνουν πια...
    Καλό απόγευμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Βρε Γιώργη καλημέρα... πώς μπορώ να κατεβάσω τραγούδια από τον δίσκο ανωτέρω;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αρχική σελίδα